Wyszukiwarka Google od wielu lat oferuje dużo więcej funkcjonalności i usług niż tylko możliwość wyszukiwania treści w internecie. Obecnie można nie tylko wyszukiwać treści według fraz czy rodzaju, ale również oglądać w niej reklamy. Firma Google od lat oferuje usługę AdWords, która jest rodzajem reklamy internetowej. Swoją drogą, reklamy bardzo popularnej i pod wieloma względami bardzo skutecznej.
Usługa Google AdWords jest dość rozbudowana. Reklamy w niej umieszczone mogą być widoczne w wielu miejscach w sieci, nie tylko w wynikach wyszukiwania. Reklamodawcy mają do wyboru mnóstwo opcji, które pozwalają im dokładnie dopasować reklamę do swoich potrzeb, a także skierować ją do ściśle pod licznymi parametrami określonych odbiorców. Nie każdy potencjalny klient usługi AdWords potrzebuje tyle opcji, nie mówiąc już o tym, że może nie być w stanie z wielu z nich prawidłowo skorzystać. Dlatego firma Google z myślą o takich właśnie klientach, wypuściła na rynek usługę Google AdWords Express, która, mówiąc w skrócie, jest po prostu uproszczoną wersją pełnej opcji.
Dla kogo Google AdWords Express?
Z prostszej wersji AdWords może oczywiście skorzystać każdy, kto tylko ma na to ochotę, choćby po to, aby szybciej przygotować kampanię reklamową. Jest to jednak wersja opracowana specjalnie z myślą o mniejszych firmach, które nie potrzebują aż tak rozbudowanych opcji i złożonych kampanii reklamowych. Reklama AdWords Google Express jest najlepsza dla firm lokalnych, które swoją ofertę kierują do klientów znajdujących się w pobliżu. Nadaje się ona więc dla sklepów, punktów usługowych, hurtowni itp. Uproszczony interfejs ułatwia samodzielne opracowanie kampanii, choć oczywiście zawsze można skorzystać z oferty agencji reklamowej oferującej obsługę usługi AdWords. Taka agencja na pewno też przeprowadzi kampanię reklamową przy pomocy uproszczonej wersji.
AdWords Express a pełna wersja
Siłą rzeczy uproszczona wersja tej usługi reklamowej różni się pod kilkoma istotnymi względami od pełnej. Przede wszystkim reklama ta wyświetlać się będzie tylko w wyszukiwarce i mapach Google (bez sieci reklam AdWords i partnerów), co jednak dla większości lokalnych biznesów w zupełności wystarczy. Zasięg reklamy AdWords Google Express wynosi do 65 kilometrów. Budżet reklamowy określa się na miesiąc, a nie na dzień jak w pełnej wersji, ale system rozliczania jest taki sam, czyli Pay Per Click. Co istotne dla małych firm, aby reklamować się w AdWords Express, nie trzeba posiadać strony internetowej, a jedynie wizytówkę Google Moja Firma, którą można założyć bezpłatnie.