W obecnych czasach półki uginają się od różnego typu produktów. Klient ma do wyboru tak obszerną gamę przedmiotów, że czasem trudno się zdecydować. O wyborze często decyduje więc atrakcyjne opakowanie, dodatkowy gadżet czy próbka, czyli coś ekstra otrzymywanego gratis do regularnego produktu.
Co jest ważne?
Pierwsze wrażenie, szczególnie w przypadku produktów spożywczych czy kosmetycznych, jest bardzo ważne. Producenci starają się więc dostarczać takie produkty, które będą się wyróżniały na półce i klient chętnie po nie wróci ponownie. Z pomocą w tej walce o zwiększenie sprzedaży przychodzi właśnie konfekcjonowanie towaru.
Konfekcjonowanie produktów to w dużym uproszczeniu odpowiednie pakowanie lub przepakowywanie artykułów, mające na celu jego uatrakcyjnienie. Czy to za pomocą dodatkowego gadżetu, kuponu czy darmowej próbki.
Na czym to polega?
Konfekcjonowanie towaru polega na przygotowaniu towaru do późniejszej sprzedaży. Może się to odbywać za pomocą na przykład tworzenia zestawów prezentowych. Takie rozwiązania idealnie sprawdzają się w okresie świątecznym.
Konfekcjonowanie produktów to również nanoszenie odpowiednich oznaczeń, certyfikatów lub kodów kreskowych na daną partię. Tego typu działania mogą się odbywać ręcznie lub za pomocą maszyn, przystosowanych do linii produkcyjnych.
Korzyści z konfekcjonowania
Konfekcjonowanie towaru to konieczność. Duża firma produkcyjna może to robić sama. Jednak mniejsze firmy potrzebują takie usługi zlecać innym podmiotom. Konfekcjonowanie produktów zajmuje bowiem dużo powierzchni i przede wszystkim wymaga utrzymania dużej ilości personelu, który zajmowałby się jedynie tymi czynnościami.
Firmy specjalizujące się w konfekcjonowaniu mają już wykwalifikowany personel lub odpowiednie maszyny. Firma produkcyjna zlecając taką usługę, nie musi się już martwić o te kwestie. Na zakończenie dostaje już gotowy produkt i opłaca fakturę.
Z takiego rozwiązania chętnie korzystają również wszelkiego rodzaju sklepy internetowe, które bardzo często nie posiadają własnych magazynów lub ich powierzchnia jest ograniczona.
W tym przypadku konfekcjonowanie towaru rozpoczyna się po złożeniu zamówienia przez system zakupów sklepu, a kończy się na dostawie gotowej paczki do klienta. Szybkie i proste rozwiązanie dające komfort sprzedającemu i kupującemu.