Konfekcjonowanie produktów

Działania marketingowe obejmują wiele różnych płaszczyzn oraz dziedzin. Należą do nich również takie działania, jak dołączanie materiałów promocyjnych oraz łączenie produktów w pakiety promocyjne. Takie połączenia są często niestandardowe, co uniemożliwia pakowanie wybranych produktów razem na taśmie produkcyjnej. Dlatego też co-packing zleca się najczęściej firmom zewnętrznym.

Tworzenie opakowań przez outsourcing

W tym wypadku outsourcing posiada całą gamę zalet. Przede wszystkim firmy zajmujące się opakowaniami istnieją od długich lat, nabywając przez ten czas sporo doświadczenia i często stałych, zadowolonych z usług klientów. Konfekcjonowanie produktów jest poprzedzone doradztwem oraz omówieniem szczegółów zlecenia i finalnego wyglądu. Na sukces składa się nie tylko ciekawy design opakowania, ale także odpowiedni dobór produktów. W zależności od obranego sposobu, jakim będzie się postępować z danymi produktami, można obrać kilka ścieżek konfekcjonowania. Poniżej wybrane z nich.

Insertowanie

Do gotowych produktów dołączane są dodatkowe, które je uzupełniają. Najpopularniejszym przykładem stosowania tego zabiegu są gazety, do których dodaje się płyty, zabawki czy kosmetyki w zależności od tematyki prasy. Są to również ulotki, katalogi oraz dedykacje, dodawane do zakupów i zamówień. Dodatkową opcją jest foliowanie całego zestawu oraz kopertowanie.

Foliowanie

Jest to jeden ze sposobów konfekcjonowania produktów, który nie tylko łączy kilka przedmiotów w jeden zestaw, ale także uniemożliwia jego zniszczenia. W zależności od zastosowanej do tego celu folii, można zastosować foliowanie luźne, obkurczone, klejone lub zgrzewane. Nie każdy sposób będzie dobry dla wszystkich produktów, dlatego wybór zastosowania odpowiedniej technologii zależy przede wszystkim od właściwości produktu oraz jego przeznaczenia.

Co-packing

Głównym jego zadaniem jest przepakowywanie produktów oraz tworzenie zestawów promocyjnych. Tutaj ważne jest atrakcyjne wizualnie opakowanie, które przyciągnie uwagę każdej osoby. Jest to też jeden z czynników, decydujących o kupnie towaru lub odłożenia go na sklepową półkę. Co-packing obejmuje takie czynności, jak dobór produktów, pakowanie, projektowanie i produkcję. Jest więc o wiele szerszy w zakresie usług od wyżej wymienionych czynności.

Przykładowe usługi: dodawanie próbek i gratisów do pełnowymiarowych produktów, tworzenie multipaków, naklejanie etykiet, pakowanie zestawów o różnych artykułach oraz magazynowanie.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z http://perfectmeridian.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *